کاهش هزینه‌ها با استفاده از سینی کابل

کاهش هزینه‌ها با استفاده از سینی کابل

کاهش هزینه‌ها با استفاده از سینی کابل
کاهش هزینه‌ها با استفاده از سینی کابل

در انتخاب سیستم سیم‌کشی، هزینه نقش مهمی ایفا می‌کند. این مقاله درباره‌ی فواید سینی کابل، در کاهش هزینه‌های سیم‌کشی است. با این‌حال، مقصود این مقاله تشویق به انتخاب صرفاً بر اساس هزینه نیست.

در اوایل عمر یک پروژه، باید ویژگی‌ها و هزینه‌های سیستم‌های مختلف سیم‌‎کشی جمع‌آوری شده و مورد مقایسه قرار بگیرد. این مقایسه باید شامل هزینه‌ها، میزان اثربخشی، تغییرات آتی، تعمیر و نگهداری، ایمنی و بهره‌برداری بهینه از فضا باشد. معمولاً این مقایسه بین استفاده از سینی کابل یا لوله‌های فلزی به عنوان سیستم‌های اصلی انتقال کابل‌ها اتفاق می‌افتد. اولین استفاده از سینی کابل، چه در ابعاد وسیع و چه در پروژه‌های کوچک، در ایالات متحده به 60 سال پیش و در دیگر نقاط جهان به قبل از آن بازمی‌گردد.

این سابقه‌ی نسبتاً طولانی، در مرور زمان ثابت کرده است که استفاده از سینی کابل برای انتقال انواع کابل از کابل‌های قدرت، کنترل و سیگنال، مزایای متعددی نسبت به استفاده از لوله‌های فلزی دارد.

اقدامات زیر برای نصب صحیح و با کیفیت سیستم سیم‌کشی لازم است:

1-    انتخاب بهترین و به صرفه‌ترین سیستم سیم‌کشی

2-     طراحی دقیق سیستم سیم‌کشی

3-    انتخاب کیفیت متریال

4-    برنامه‌ریزی و اجرای دقیق مراحل و تکنیک‌های نصب

5-    کنترل کیفیت نصب 

بسته به نوع جریان و تراکم کابل‌‌ها، استفاده از سینی کابل به عنوان سیستم سیم‌کشی، می‌تواند تا 60%(مواد+دستمزد) هزینه‌ی کمتر نسبت به استفاده از لوله‌های فلزی داشته باشد.

هم‌چنین این کاهش هزینه‌ها می‌تواند در طراحی، خرید مواد اولیه، نصب و تعمیر و نگهداری هم اتفاق بیفتد.

کاهش هزینه‌های طراحی:

پروژه‌های کمی هستند که از ابتدای طراحی تکلیف تمام جزئیات آن‌ها مشخص باشد.

در طول طراحی پروژه، عواملی چون منطق اجرا و الزامات ایمنی، تغییراتی را ایجاب می‌کنند.این تغییرات و اضافات در جهت پاسخ به نیازهای پروژه، در فرآیند طراحی و حتی در فازهای ابتدایی اجرا اتفاق می‌افتد.در پروژه‌هایی که پیش از شروع اجرا 100% تعیین تکلیف نشده‌اند.

هزینه و زمان مورد نیاز برای تغییرات در فاز مهندسی یا طراحی اولیه، در صورت استفاده از سینی کابل به مراتب کمتر از لوله‌های فلزی خواهد بود.

ظرف چند دقیقه می‌توان طراحی سینی کابل را تغییر داد و افزایش عرض آن، ظرفیت حمل کابل را نیز افزایش داد. با هزینه‌ای کمتر از 10% هزینه‌ی سینی کابل، می‌توان عرض آن را حدود 15 سانتی‌متر افزایش داد.

این عرض اضافه شده، می‌‌تواند تعداد زیادی کابل آنالوگ یا دیجیتال با قطر کم را در خود جا دهد.

در صورت استفاده از لوله‌های انتقال کابل، تغییرات در مراحل نهایی طراحی مهندسی، هزینه و زمان زیادی نیاز خواهد داشت.

برای این‌که بتوان کابل‌هایی را به سیم‌کشی با لوله‌ی فلزی اضافه کرد، باید محل‌های ورود یا خروج اضافه‌ای تعبیه کرد تا اضافه یا کم کردن کابل‌ها میسر شود.

ویژگی منحصر به فرد سینی کابل، که اجازه می‌دهد در هر نقطه‌ای از آن، کابل‌‌ها وارد یا خارج شوند، اضافه کردن کابل پس از طراحی و در فازهای اجرایی را میسر می‌کند، این امکان در مورد هیچ سیستم دیگری وجود ندارد.  

مجتمع صنعتی سهیل

Related Posts

ساپورت سقفي توسط راد تمام رزوه و يوچنل
سینی کابل گالوانیزه
مشخصات عمومی سینی کابل
سینی کابل استیل